Vide kā skolotājs
• Vide
tiek uzlūkota kā 3.skolotājs (pirmie divi ir -
1.vecāki un 2.pedagogi)
• Vide
atspoguļo Reggio Emilia pieejas vērtības – zinātkāri, radošumu un komunikāciju,
tā ir estētiski pievilcīga, aicinoša, mainīga un dzīva, tā atspoguļo
bērnu intereses un
aktuālos projektus, ir redzami bērnu darbi, fotogrāfijas, darba procesa
vizuālās liecības
• Telpas
ir iekārtotas respektējot gan vajadzību pēc komunikācijas un aktīvas
darbošanās, gan vienatnes un iespējas relaksēties
• Vide
sniedz iespējas gūt sensoro pieredzi, tā ir stimulējoša, bet ne pārsātināti
nomācoša
• Āra
vide ir tik pat būtiska kā iekštelpu vide
• Neiztrūkstoša
vides daļa ir mākslas zona, kur bērnam ir brīvi pieejami dažāda veida materiāli
radošai darbībai
Ko tas
nozīmē bērnudārza realitātē:
• Viena
no būtiskākajām darba formām ir darbs nelielās grupās, vide ir tam pielāgota,
ir mērķtiecīgi iekārtotas grupas zonas, tomēr tā nav statiska, bērni var to mainīt, pārveidot,
dekorēt un dažādi pilnveidot
• Vidē
ir daudz gaismas rotaļu, ēnu
spēļu, spoguļu,
atspulgu, tā ir viegla, rotaļīga,
gaiša un atvērta
• Maz
gatavo rotaļlietu, daudz būtiskāki ir dažāda veida materiāli, kas mudina pētīt,
radīt, brīvi tos kombinēt, bieži tiek izmantota
«provokāciju» metode
• Ir
brīvi pieejama sajūtu kaste, gaismas galds, projektori, ūdens rotaļas,
molberts, būvēšanas zona un dažādas citas sajūtas un prātu veidojošas vides
sastāvdaļas
• Ir
sajūta, ka bērns ir vērtība, ka vide ir pielāgota un pakārtota bērna interesēm
un vajadzībām