Vecāku un sabiedrības līdzdalība
• Reggio
Emilia pieeja ir radusies, balstoties vecāku vēlmē izveidot labu skolu saviem
bērniem, tās pati būtība ir iekļaušanās un sadarbība ar kopienu
• Bērns
tiek uzlūkots kā pilnvērtīgs sabiedrības loceklis, kas nav izolēts, bet ir
lietas kursā par apkārtējās sabiedrības norisēm
• Pedagogs,
vecāks un vide ir trīs stūrakmeņi, kas palīdz bērnam augt un attīstīties, un
darbojas vienoti
• Bērni
mācās būt par atbildīgiem un nozīmīgiem sabiedrības locekļiem
• Bērniem
ir gan tiesības, gan arī pienākumi; bērnudārzs ir vieta, kur tas tiek realizēts
Ko tas nozīmē bērnudārza realitātē:
• Bērnudārzs
nav slēgta vide, tas ir atvērts vecākiem, savstarpējai komunikācijai,
sadarbībai
• Vecāki
ir aicināti iesaistīties bērnudārza dzīvē, ar viņiem rēķinās, tiek vaicāts un
respektēts viņu viedoklis
• Bērni
tiek aicināti un iedvesmoti veikt sabiedrībai nozīmīgas aktivitātes kā akciju
veidā, tā ikdienā
• Bērni
tiek iepazīstināti ar tuvējo apkārtējo
kopienu, dodas pastaigās apkārtnē, meklē iespējamus sadarbības veidus ar
vietējām organizācijām
• Bērni
ar redzami un dzirdami, Reggio Emilia bērnudārzs var būt kā apkaimes centriņš,
kurā pulcējas un jūtas brīvi kā bērni, tā vecāki, tā apkaimes viesi