Skolotājs kā pētnieks
• Skolotājs
ir autoritatīvs – bet ne autoritārs.
• Skolotājs
mācās līdz ar bērnu, mācās gan no bērniem, gan citiem pedagogiem
• Skolotājs
veido un sagatavo vidi tā, lai bērni varētu tajā darboties, pētīt, uzdot
jautājumus, veikt atklājumus
• Skolotājs
drīkst kaut ko nezināt, viņš ir atvērts pasaulei, jaunai pieredzei un gatavs
mācīties
• Jebkurš
pieaugušais, kas ir bērnudārzā (skolā) ir nozīmīgs un līdzvērtīgs – gan
skolotājs, gan skolotāja palīgs, gan pavārs, gan apkopēja – ikviens ir cieņas
vērts un var ierosināt kādas idejas
Ko tas nozīmē bērnudārza realitātē:
• Skolotājs
vēro bērnus, respektē viņu intereses, paredz «soli uz priekšu», sagatavojot
vidi tā, lai bērns spētu realizēt savas attīstības vajadzības un intereses
• Iedrošina
bērnus jautāt, domāt, iztēloties, pētīt un eksperimentēt
• Skolotājs
ir kā starpnieks starp bērnu un sabiedrību, viņš seko notikumiem, rod veidus,
kā veicināt bērnu piederību kopienai
• Skolotājs
sarunājas ar bērniem un vecākiem, ir atvērts dialogam, komunicē cieņpilni,
nenosoda, nekritizē, mācās pieņemt atšķirīgo
• Radošajos
darbos mazāk direktīvu darbību, gatavu šablonu, kur bērnam jādarbojas pēc
gatava parauga skolotāja vadībā – vairāk «mākslas procesa», brīvības; vairāk brīvi pieejamu materiālu, ne skolotāja
izgrieztu paraudziņu