Projektos balstīta mācīšanās
•Projekti
/ tēmas izriet no bērna interesēm, konkrētā brīža notikumiem, tie var rasties
spontāni
•Projekts
nav ierobežots laikā, tas var būt dažu dienu – vairāku mēnešu garumā
•Skolotājs
piedāvā materiālus, ievirza, pēta kopā ar bērnu, atsaucas bērna idejām, bet
nesaka priekšā
•Projektā
ir kaut kāds jautājums, ko noskaidrot, problēma, ko risināt, tam ir virzība
•Mācību
saturs netiek plānots gadu uz priekšu vai pārņemts no citām iestādēm, tas ir
unikāls, atbilstošs konkrēto bērnu vajadzībām un interesēm
•Lai
mācības varētu notikt projektu veidā, pedagogam ir jāpārzina materiāli, jābūt
radošam, gatavam mācīties un profesionāli augt
Ko tas nozīmē bērnudārza realitātē:
•Pedagogs
runā ar bērniem par to, kas viņus interesē, vaicā viņu viedokli, uzklausa, nav
direktīvs, ir atvērts
aktuālajiem jautājumiem, problēmām
•Palīdz
bērniem izvirzīt mērķi, bet bremzē sevi, lai mērķis ir bērniem vērtīgs un viņu
iniciēts, nevis pedagoga vēlme
•Plāno,
ievirza projekta gaitu, bet ir elastīgs, atvērts jaunām idejām
•Mācās
saskatīt neparasto ikdienā, palūkoties no bērna skatu punkta
•Iedrošina
bērnus, ja viņiem trūkst ticības saviem spēkiem, palīdz, uzmundrina, ja ir
kādas grūtības, ja projekts «iestrēgst»
•Nekritizē
idejas, lai vai cik nereālas tās būtu, apspriež tās ar bērniem.