Priekšstats par bērna būtību
•Bērns
ir apveltīts ar dabisku, spēcīgu attīstības potenciālu un spēj pats virzīt savu
mācīšanās procesu
•Bērns
mācoties seko savām interesēm, spēj mācīties aizrautīgi un dziļi
•Bērns
apgūst zināšanas un veic atklājumus sadarbībā ar skolotāju, citiem bērniem un
vidi
•Bērni
ir sabiedrības daļa un tieši viņi ir tie, kas veidos nākotni
•Bērni
ir vērtīgi paši par sevi, jau tagad, nevis tikai dēļ tā, par ko viņi var kļūt
nākotnē
•Bērna
personība, individualitāte, īpašās iezīmes ir bērna spēks
Ko tas nozīmē bērnudārza realitātē:
•Pedagogs
redz bērnu, pieņem viņu, uzklausa un sadzird
•Pedagogs
seko bērna interesēm, vēro, piedāvā, neuzkrītoši palīdz virzīties progresa
virzienā
•Respektē
bērna izvēles, bet atšķir tās no kaprīzēm, cenšas atšķirt bērna patiesās
vajadzības no pakļaušanās impulsiem
•Apzinās,
ka katrs bērns ir atšķirīgs, ar savu pieredzi un potenciālu, nesalīdzina,
nekaunina, nevaino
•Tic,
ka bērns ir labs
•Tic,
ka bērns var
•«burkāna»
metode, ne «pātagas» metode