100 valodas
•100
valodas ir metafora, kas atklāj bērna būtības daudzveidīgo potenciālu.
•Bērns
domā, pēta, atklāj un izpaužas visdažādākajos veidos – valoda, matemātika,
māksla, mūzika, drāma, spēle, komunikācija .......
•Mācības
nav nodalāmas no spēles, arī spēle ir bērna valoda.
•Bērns
mācās caur sajūtām – bērnam jābūt iespējai mācīties redzot, dzirdot, kustoties,
taustot, sajūtot visdažādākajos veidos
•Bērns
mācās sadarbojoties ar citiem bērniem un pieaugušajiem
Ko tas nozīmē bērnudārza realitātē:
•Mācības
ir daudzveidīgas, iesaistot bērnu maņas un sajūtas, kustības un domas,
mākslinieciskos izpausmes līdzekļus.
•Zināšanas
nav pretrunā iztēlei un fantāzijai, tās viena otru papildina
•«provokācijas»
- sagatavoti materiāli, ko bērns var pētīt un darboties bez konkrēta mērķa, tas
rosina pētīt, eksperimentēt, sadarboties
•Mazāk
frontālu lekciju, vairāk diskusiju. Mērķis – lai bērns pats izdara secinājumus,
tiek pamanīts, sadzirdēts.
•Darbošanās
mazās grupās kā pamatā izmantota metode, jo bērni mācās viens no otra,
papildina un iedvesmo, un māca cits citu
•Darbošanās
daudzveidīgā, mainīgā vidē, kas veicina pētīšanu, domāšanu un radošumu.