Kukarambas pamatnostādnes |
Ko tas sniedz bērnam? |
Kā to var redzēt bērnudārza vidē? |
Cieņa pret bērnu kā pret patstāvīgu, neatkarīgu un domājošu būtni |
Neatkarības, patstāvības attīstīšanās
|
Vide fiziski pielāgota, piemērota, droša un ērta bērnam. |
Bērna individuāla attīstība, kas noris savā tempā, individuālas aktuālās
intereses un attīstības vajadzības
|
Spēja pieņemt lēmumus, izvēlēties, gribēt, uzņemties atbildību
|
Sagatavota un sakārtota vide, daudzpusīgas individuālās izvēles iespējas, pietiekams materiālu
klāsts |
Nepieciešamība pēc dabiskas vides, kurā bērns darbojas un nenogurst,
iespēja izvēlēties būt vienam / kolektīvā
|
Apmierināta vajadzība pēc komunikācijas, atpūtas. Harmonija
|
Telpas plānojums paredz šādas iespējas – mazi „namiņi”, iespēja pabūt
vienatnē, relaksācijas stūrīši. |
Nepieciešamība pēc ritma, režīma, mierīgas darbošanās, fiziskas
aktivitātes un norūdīšanās
|
Līdzsvarota personība
|
Sakārtots dienas režīms, regulāras pastaigas, sava āra teritorija, kas ir kā
papildinājums iekštelpām, un kurā bērni var darboties brīvi. Pārdomāts telpu dizains, mierīgi toņi.
|
Vēlme darboties, pētīt, prieks no izziņas procesa, dabiskā interese, kas
piemīt bērnam. Darbošanās ar īstām lietām reālā vidē.
|
Ieinteresēts un zinātkārs bērns
|
Piemērots materiālu klāsts, pieejams bērniem pastāvīgi. Sajūtu materiāli. Praktiskie
materiāli iekļauti ikdienā.
|
Iespēja radoši un brīvi rotaļāties
|
Radošuma, iztēles un fantāzijas attīstība
|
Vienkāršas, kvalitatīvas rotaļlietas, dabas materiāli. Konstruēšanas
zona. Audzinātājas, kas ir aizrautīgas, un kas labprāt spēlējas pašas. |
Ticība brīnumam, pasakas un fantāzija
|
Saglabāta aizrautība, spēja priecāties un brīnīties par pasauli
|
Pasakas, dzejoļi. Folklora,
mitoloģija – Kukarambā pasaule tiek izpētīta diezgan zinātniski, tomēr tajā ir vieta arī rūķiem un mājas mošķiem, un pat kādam vienradzim... |
Ticība labajam bērnā – iekšējā kārtības mīlestība, vajadzība pēc
harmonijas, spēja cienīt sevi un citus
|
Indivīds, kas spēj iekļauties sabiedrībā un rēķinās ar citiem
|
Emocionālā audzināšana kā prioritāte. Grupas noteikumi, draudzīgas un humānas disciplinēšanas metodes. |
Attīstība caur sajūtām un darbību, nevis frontālas nodarbības un lekcijas
|
Bērns, kas mācās dabiski, apzinās sevi un pasauli ap sevi
|
Sajūtu kaste. Brīvas darbošanās iespējas, materiālu kombinēšana. Bērna
iniciatīvas atbalstīšana.
|
B/d + vecāki = normāla un nepieciešama sadarbība
|
Spēja sadarboties, konstruktīvi diskutēt, risināt problēmas.
|
Individuālas tikšanās ar vecākiem, iespēja iesaistīties ikdienā. Bērnudārzs, kas ir atvērts vecākiem. |